10 Aralık 2015 Perşembe

Havuzunuzda kurbağalar mı var?

Kış sezonu geldi, yüzme havuzunuz artık biraz popülerliğini kaybetti değilmi? Bu soğuk havalarda bırakın havuzun yanına gitmeyi, bahçeye bile çıkmak istememeniz gayet normal.
Peki şimdi havuzunuz ne durumda biliyormusunuz, yoksa havuzunuzu kurbağalar mı bastı? 
Bu çok rahatsız edici durumu önlemek için neler yapılabilir, öğrenmek isterseniz, yazımızın devamını dikkatle okumanızı tavsiye ediyoruz.

KURBAĞALARI HAVUZUNUZDAN NASIL UZAK TUTABİLİRSİNİZ?
Havuzunuzda kurbağalar mı var? Özellikle kış aylarında, kullanmadığınız yüzme havuzunuz içerisinde ve etrafında en yaygın olarak görebileceğiniz canlılar, kurbağalardır. Kocaman bir su birikintisi olan yüzme havuzları kurbağalar için çok cazip ortamlardır. Bu durum, özellikle havuzunuzun içerisinde boğularak ölen kurbağaları temizlemeniz gerektiğinde çok can sıkıcıdır.
Aslında kurbağalar yüzme havuzları için pek zararlı olmamalarına rağmen, eninde sonunda sizin için sıkıntılı bir durum oluşturacaklardır. Şimdi kurbağaların sizin yüzme havuzunuzu neden bu kadar çok sevdiklerine ve sizin bu kurbağalardan nasıl kurtulabileceğinize bir bakalım.

KURBAĞALAR YÜZME HAVUZLARINI NEDEN PEK SEVERLER?
Neden çok basit. Yiyecek ve su. Özellikle geceleri, yüzme havuzunuzun içerisindeki su, ışığı yansıtan dev bir reflektör gibi davranır. Bu da, çevredeki tüm börtü böcekleri havuzunuza çekmek için yeterli bir nedendir. Geceleri baş gösteren bu böcek akını, beraberinde bu böcekleri yemek için o malum kurbağaları da, bu besin kaynağına yani havuzunuza çeker.
Börtü böcekler, bu dev su kaynağına geldiklerinde, burası onların maalesef son durağı olur. Çünkü bu böceklerin bir çoğu suda yüzemezler ve boğularak havuzunuzun içerisinde ölürler. İşte bu ölü böcekler sebebiyle, havuzunuz kurbağalar için dev bir ziyafet tabağına dönüşüverir.

KURBAĞALAR HAVUZUNUZ İÇİN ZARARLIMIDIR?
İyi haber, kurbağalar havuzunuz için zararlı değillerdir. Onlar esasen havuzuzda birikmiş olan ölü böcekleri yerler ve sizin bu ölü böcekleri toplamak için harcayacağınız eforu biraz azaltmış olurlar. Ama bu kurbağacıklar, havuzda boğulduklarında, havuzun sirkülasyonu bu ölü kurbağaları skimmer'lara doğru çeker ve sadece bunları temizlemek, sizin için biraz iğrenç olabilir. Eğer, kurbağalar havuza hastalık getirir diye endişe ediyorsanız, etmeyin. Havuzunuzda bulunan dezenfeksiyon kimyasalları, bu muhtemel havuzunuza getirilen bakterilerle başa çıkabilir.

HAVUZUNUZDAKİ KURBAĞALARLA BAŞA ÇIKMANIN 9 BASİT YOLU
Her ne kadar, kurbağalar havuzunuz ve sizin sağlığınız için çok zararlı olmasalar bile, bu sizin kurbağaların cenaze levazımatçısı olmanızı da gerektirmez. Kurbağa bile olsa, kim bu kadar ölü bedeni temizlemekle uğraşmak isterki? Haydi şimdi, bu kurbağaları havuzunuzdan uzak tutabilecek etkili metotları incelemeye başlayalım.

1 - HAVUZUNUZUN ETRAFINA BİR ÇİT İNŞA EDİN
Havuzunuzun etrafına çepe çevre bir çit inşa etmek, kurbağalara karşı geliştirilecek defansın ilk basamağı olabilir. Ayrıca bu çit, küçük çocuklarınız varsa, havuzunuzu daha emniyetli bir hale de getirecektir.

2- HAVUZ ÖRTÜSÜ KULLANIN
Geceleri ya da, havuzunuzu ne zaman kullanmayacaksanız, havuzunuzu böceklerden ve kurbağalardan uzak tutmak için, açılır kapanır bir havuz örtüsü kullanmayı düşünebilirsiniz. Yine bu örtü, çocuklarınızın kontrolsüz bir şekilde havuza girmelerini ya da kazara düşmelerini engelleyecektir.

3- YABANİ OTLARI TEMİZLEYİN
Kurbağalar, yabani otların ve çalıların arasına saklanmayı pek bi severler. Eğer havuzunuzun etrafındaki kurbağa popülasyonunu azaltmak istiyorsanız, etrafındaki yabani otları ve çalılıkları bir güzel temizleyin.

4- IŞIKLARI KAPATIN
Havuzunuzun içerisindeki ve etrafındaki ışıklar, civardaki böcekleri doğrudan havuzunuza çeker. Böcekler gelirse peşinden de, kurbağaların geleceğini zaten biliyoruz. Havuzunuzu kullanmadığınız zaman, çok gerekmiyorsa ışıklarını kapalı tutmak, böcekler için havuzunuzun cazibesini azaltacaktır.

5- TUZ VE SİRKE
Bir tuzlu su çözeltisi hazırlayın ve içerisine de, bir miktar sirke ilave edin. Bu karışımı bir sprey şişesi içerisine koyarak, tüm havuzunuzun çevresine püskürtün. Bu karışım kuruduğunda, zeminde kalan maddeler, kurbağalar temas ettiğinde onların ayaklarını yakacak ve kurbağaları o çevreden uzak tutacaktır. Kurbağalar özellikle tuzu hiç sevmez.

6- BİR ÇEŞME YA DA ŞELALE İNŞA EDİN
Böcekler kurbağaları sever, böcekleri de durgun su kendine çeker. Ne diyeceğimizi anladınız herhalde. Eğer havuzunuzun suyunu bir miktar hareketlendirecek şekilde, içerisine su akıtan bir çeşme ya da şelaleniz olursa, böcekler havuzunuza gelmeyecek ve yumurtalarını bırakamayacaklardır.

7- HAVUZUNUZUN SUYUNU ISITIN
İster inanın, ister inanmayın, kurbağalar sıcak sudan nefret ederler. Tahminimce, soğuk kanlı canlılar oldukları için olsa gerek. Bu yüzden havuz suyunuzu ısıtmak, kurbağaları havuzunuzdan uzak tutacaktır. Eğer sıcak su seviyorsanız, bence bu sizin için de çok iyi bir hareket olur. 

8- BİR KURBAĞA ADASI YAPIN
Kurbağalar, boğulmasın, ölmesin, onlara da yazık diyorsanız, onlara üzerine çıkacakları ve ordan kıyıya çıkacakları bir kurbağa adası yapın. Kurbağa adası da neymiş diye sorarsanız, aşağıdaki resim size bir fikir verecektir.


9- SON ÇARE YERİNİZİ DEĞİŞTİRİN
Eğer havuzunuzdan dolayı, kurbağalar sizin için büyük bir problem oluyorsa, her ne yaptı iseniz başa çıkamıyorsanız ve evinizin etrafında çok kurbağa varsa, yapılacak tek bir şey var. Toplayın eşyalarınızı ve o evden taşının. Yapacak başka bir şey yok.

Bu sadece bir şakaydı ama iyi bir çözüm olabilir ;)

Bir havuz sahibi bize aşağıdaki resmi gönderdi ve havuzumda biriken bu şeylerin ne olduğunu bir türlü anlamıyorum. Nedir bunlar diye bize sordu. Siz biliyormusunuz bunların ne olduğunu. Cevap resmin altında.


CEVAP: Kurbağa yumurtaları :)

Kalın sağlıcakla.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...